English | پارسی

در آستانه ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، سایت رسمی طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با طراحی و محتوایی جدید در آدرس www.danab.ir آغاز به کار نمود.

طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) که از سال تحصیلی ۸۹-۸۸ بصورت استانی و پایلوت و از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به صورت ملی و در تقریبا تمامی استان های کشور اجرایی گردیده؛ درصدد است تا در روندی نظام مند، به آموزش دانش آموزان در مقطع متوسطه اول پرداخته و زمینه را برای مشارکت آن ها در گسترش فرهنگ حفاظت از منابع آب بویژه آب های زیرزمینی، فراهم آورد. این طرح در تعامل میان وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش و با راهبری مشاور ملی و همکاری مشاوران استانی دنبال گردیده و روابط عمومی های بخش آب کشور، به عنوان پیشانی اجرایی این طرح، بستر لازم برای پیشبرد آن را تامین می کنند. گروه مهندسی اجتماعی آبانگاه، مطالعات، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای صحیح این طرح را در جایگاه ایده پرداز و مشاور ملی طرح برعهده داشته است.

در وب سایت جدید طرح داناب که در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۶ رونمایی گردیده است؛ بخش های متنوعی از قبیل معرفی داناب و نظام های ۶ گانه آن، تبیین ضرورت اقدامات نرم افزاری از جمله آموزش و ظرفیت سازی برای نجات آب، گالری و انیمیشن هایی برای نجات آب و ارتباط داناب با طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، در دسترس علاقه مندان و دست اندرکاران این طرح ملی، قرار گرفته است.