English | پارسی

توانمندسازی زنان یکی از آرمان ها و اهداف جهانی است که در کشورهای مختلف ذیل اهداف توسعه هزاره (MDG) و به عنوان یک ضرورت اساسی در عصر جدید دنبال می شود. یکی از محورهای مورد تاکید در بحث توانمندسازی، بسط و توسعه کارآفرینی در میان زنان است. کارآفرینی زنان، در بستر مناسب خویش، به بهره گیری از ظرفیت ها و استعدادهای زنان منجر می شود و در نهایت به رشد اقتصادی و اجتماعی منتهی می گردد. کارآفرینی زنان، اما خود محتاج ظرفیت سازی و بسترسازی است و گروه آبانگاه با تکیه بر تجاربی که در حوزه آموزش و ظرفیت سازی برای توسعه پایدار کسب کرده، نقطه تمرکز خود در حوزه بین الملل را در  ۲۰۱۴ در رابطه با موضوع کارآفرینی و توانمندسازی زنان، تعریف کرده است.

 ما تلاش خواهیم کرد بستر تبادل تجربیات در این حوزه را فراهم آوریم، موانع ظرفیتی توسعه کارآفرینی زنان را احصا کنیم و با یاری شبکه گسترده زنان خلاق و توانمند، راهکارهای عبور از این موانع را بدست آوریم. ما کارآفرینی اقتصادی، اجتماعی و سبز را با یاری زنان در کشورها بسط خواهیم داد و نشان خواهیم داد پتانسیلی خارق العاده در زنان برای نیل جهان به سوی توسعه پایدار وجود دارد.

آبانگاه موفق شده است تا این زمان، با برخی از سازمان های بین المللی در این رابطه به توافق برسد و برنامه ریزی کرده است تا ظرف ماه های آینده، طرح هایی را در این رابطه به اجرا بگذارد.

کاری فوق العاده برای جهشی به سوی توسعه پایدار در جهان، شما نیز می توانید در آن سهمی داشته باشید.

در صوت تمایل به همکاری با آبانگاه در این رابطه، با ما تماس بگیرید.