English | پارسی

در سال­های اخیر، چالش پیش آمده برای دریاچه ارومیه توجه اقشار وسیعی را به خود جلب کرده است. این قشر وسیع، متخصصان محلی و جهانی، گروه­های مردم نهاد، سیاستمداران و عموم مردم را دربرمی­گیرد و عملا مقیاس موضوع، از امری منطقه ای و ملی، به امری بین المللی تبدیل شده است.

در همین راستا، در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه، طرحی بین المللی با سرمایه گذاری دولت ژاپن، مشارکت برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و سازمان حفاظت محیط زیست ایران، جهت استقرار کشاورزی پایدار در حوزه ارومیه به منظور نجات دریاچه، تعریف شده و در آستانه اجرا قرار گرفته است.

حسب تجارب گروه آبانگاه در امر ظرفیت سازی و مشارکت جوامع محلی در حل معظلاتی از قبیل آنچه در دریاچه ارومیه رخ داده است، از این گروه برای مشارکت در طرح فوق دعوت شده است و بر اساس پروپزال مصوب گروه، طرحی از تیر ماه سال جاری تا دی ماه در دستور کار خواهد بود.

شنبه این هفته (هفتم تیر ماه)، نشستی مشورتی با حضور ذی نفعان و مدیران حوزه در شهر ارومیه برگزار گردید که مدیر عامل آبانگاه، آقای مهندس سمیعی نیز در آن حضور به هم رساند. در این نشست راجع به امر ظرفیت سازی و آگاهی بخشی با هدف استقرار کشاورزی پایدار در حوزه، بحث و بررسی صورت گرفت. در این نشست پنلی نیز ویژه ارائه و هم اندیشی پیرامون طرح آبانگاه، برگزار گردید.

orom