English | پارسی

کنفرانس هم اندیشی کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی در پی آنست تا راه حل ها و استراتژیهای مناسب و کارآ جهت توانمند سازی زنان با راهبرد ترویج و توسعه ی فضای کارآفرینی را استخراج و به مراجع تصمیم ساز منعکس نماید.

در ده های اخیرجایگاه اقتصادی و نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان چه در سطوح بین المللی و چه در ابعاد ملی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. در چارچوب ظرفیت های منتج پدید آمده از این رویکرد و نگرش جدید، سازمان همکاری اسلامی(OIC) متشکل از ۵۷ کشور، تبیین مسیر اشاعه و توانمند سازی اقتصادی زنان در کشورهای عضو را در دستور کار برنامه های ده ساله خود قرار داده است. بر این اساس در برنامه ده ساله اخیر (۲۰۰۵-۲۰۱۵) این سازمان توجه ویژه ای به ارتقاء شرایط و حمایت از حقوق زنان در جوامع اسلامی مبذول گردیده است.

با پایان یافتن دوره اجرایی این برنامه، اکنون سازمان همکاری اسلامی در حال بررسی و تهیه نقشه های در دستور کار ده سال پیش رو و حرکت در راستای ترسیم چشم انداز روشن و واقع بینانه برای کشورهای عضو در این زمینه می باشد.

کنفرانس هم اندیشی”کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی” توسط مرکز اطلاع رسانی و تحقیقات اتاق اسلامی(ایکریک)، با مشارکت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ایران و با راهبری گروه آبانگاه در همین راستا سعی بر تهیه چارچوبهای نظری و عملی برای نیل حداکثری به اهداف مورد توجه را دنبال می نماید.

اهداف کنفرانس

۱) اشتراک تجارب و معرفی نمونه های عملی موفق کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی

۲)ترویج کارآفرینی زنان در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

۳) بررسی چالش های جهانی، منطقه ای و ملی بر سر راه کار آفرینی زنان

۴) ارائه دستور کار و پیشنهادات کاربردی برای برنامه ی ده ساله جدید سازمان همکاری اسلامی (۲۰۱۵-۲۰۲۵) در رابطه با رشد اقتصادی در پرتو کارآفرینی زنان

logo

WE-OIC Conference Invitation

** لطفا درصورت تمایل برای حضور دراین کنفرانس تا تاریخ ۷ آذر ماه ،مشخصات خود را به  پست الکترونیکی  info@abangah.net  ارسال نمایید تا هماهنگی های لازم دراین راستا صورت پذیرد.