English | پارسی

آژانس همکـاری های بیـن المللـی ژاپن (JICA) از فـعـال ترین سازمان های همکـاری بین المـللی در ایران است که با سابقه فـعـالیـت طـولانی دراز مـدت با چشـم انداز “توسعه فراگیر” (Inclusive Development) و در راستای اهداف و برنامه های جهانی در جهت ارتقا کیفیت حکمرانی، امنیت بشری و کاهش فقر از طریق توسعه عادلانه تلاش می کند.
دفتر جایکا در ایران به عنوان همکار دولت در تعریف و پیشبرد پروژه های مشترک پنج زمینه اصلی فعالیت را در دستور کار دارد که از آن جمله مدیریت منابع آب می باشد. پروژه های مشترک جایکا با دولت در این زمینه در ابعاد مختلف فنی و اجتماعی تاکنون به توفیقات متعددی دست یافته که از جمله شاخص ترین آن ها ” پروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب در گلستان” می باشد که از سال ۲۰۰۸ به مدت ۵ سال و در روستای محمد آباد استان گلستان به انجام رسیده است.
با توجه به زمینه های مشترک میان برنامه های آبانگاه و جایکا و فعالیت هم زمان در مباحث اجتماعی در استان گلستان که منجر به تعاملات متعددی با تیم پروژه جایکا مستقر در استان گلستان گردید و همچنین زمینه فعالیت های کلان در دستور کار آبانگاه در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی (ظرفیت سازی اجتماعی) در طرح احیا و تعـادل بخشی آب های زیرزمینـی (وزارت نیرو)، در تاریخ ۲۱ جـولای برابر ۳۰ تیـرماه جـلسه ای در سطح مدیران ارشد دو مجموعه در دفتر مرکزی جایکا در تهران برگزار گردید.
در این جلسه ضمن مرور فعالیت های دو مجموعه و اهداف و رسالت های مدنظر، تعریف و توسعه زمینه های همکاری در حوزه های انتقال تجربیات، تبادلات علمی و کارگروه های اجرایی مورد طرح قرار گرفت که در چارچوب مشخص دنبال خواهد گردید.
فیلم نمایشنامه دانش آموزان روستای اخند عسلویه (در طرح ملی دانش آموزی نجات آب “داناب”) از جمله مواردی بود که در طی جلسه به نمایش در آمد و مورد استقبال قرار گرفت.

Jica - Copy