English | پارسی

کارگاه آموزشی مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی با هدف تبادل نظر متخصصین و بهره مندی از تجربیات مرتبط کارشناسان آلمانی در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در تالار آبگینه آبفای تهران برگزار شد. در این کارگاه که آقای مهندس بهنام، به نمایندگی از گروه مهندسی- اجتماعی آبانگاه در آن شرکت داشت، کارشناسانی از بخش های دولتی و خصوصی از کشور آلمان در کنار مدیران ستادی و استانی آب کشور، سعی در واشکافی شرایط حاکم بر منابع آب ایران بویژه آب های زیرزمینی داشته و از چالش ها و همچنین راهکارهای مدیریت پایدار آن سخن گفتند.
بر اساس گزارشات و توضیحات ارائه شده در طی کارگاه، آلمان در حال حاضر با تدابیر و برنامه های مشخص در حوزه منابع آب های زیرزمینی در بخش های مختلف این کشور توانسته است شرایط نسبتا پایداری برای این بخش از منابع پدید آورد و این در حالیست که در ۳۰ سال پیش این کشور نیز تجربه چالش هایی در این حوزه داشته است.
از جمله نقاط جالب توجه در مدیریت منابع آب در کشور آلمان، نقش بازدارندگی و نظارتی افکار عمومی و گروه های مردمی در بهره برداری و کنترل کمی و کیفی منابع آب در این کشور است بطوری که دولت و سازمان ها همواره آن ها را مورد مشورت و در جریان برنامه های خود قرار می دهند.

در ادامه تصاویری از این کارگاه آورده شده است.

1453691258orig-pic91453691258orig-pic71453557601orig-pic10