English | پارسی

استقرار مدیریت سبز (نهادینه سازی رویکردهای سازگار با موازین محیط زیستی در سازمان ) از جمله تکالیف قانون برنامه توسعه کشورست که تاکنون آنطور که شایسته است به نحو نظام مند و جامع مورد توجه و اجرا قرار نگرفته است. این در حالیست که ضرورت آن از منظر محیط زیستی و نیز صرفه جویی اقتصادی، هر روز بیشتر می شود.

در این راستا کنسرسیـومی تخصـصی متشکـل از چهار شـرکت و موسـسـه متخصص (مهندسین مشاور آمایش و توسعه شرق، مهندسین مشاور آب کاوان آبانگاه، پژوهشگاه شاخص پژوه و موسسه بنیاد فرهنگ و تمدن) در امر آموزش های محیط زیستی و مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اقدام به طراحی مدل عملیاتی استقرار مدیریت سبز نمود. این مدل، در جلسه ای در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ با حضور آقای دکتر مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی و با حضور مدیران بیش از ۱۶ نهاد دولتی و عمومی، ارائه گردید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با تایید و هماهنگی اداره کل محیط زیست استان، اجرای این مدل نوین و ابتکاری در عرصه ظرفیت سازی، با هدف کاهش هزینه های اعتباری دولت و ارتقای شاخص های حفظ محیط زیست، در دستور کار قرار گرفته و پنجره جدیدی را در زمینه پرداختن زیربنایی به مدیریت سبز خواهد گشود.

green+office