English | پارسی

میزگرد آموزش آب در مدارس (K12 Water Education) به عنوان یکی از برنامه های کنفرانس بین المللی «آب و محیط زیست؛ آموزش و ظرفیت سازی»، روز یکشنبه چهاردهم آذرماه در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این میزگرد که با مدیریت دکتر اردستانی استاد دانشگاه تهران راهبری شد، آقایان دکتر امانی و مهندس دوراندیش از وزارت آموزش و پرورش، مهندس اسکویی از شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهندس خلیلی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مهندس سمیعی از مهندسین مشاور آبانگاه، به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های آموزشی آب در مدارس پرداختند.

مرور برنامه های آموزش و پرورش در تدوین کتاب «انسان و محیط» و فصل مربوط به آب در این کتاب و همچنین برنامه های حوزه حرفه و فن و کار و دانش در خصوص مسائل آب، معرفی ابعاد و برنامه های طرح نجات آب دانش آموزی داناب (به عنوان تجربه ای نظام مند و منسجم در حوزه آموزش های آب)، معرفی جشنواره فراگیری نخستین واژه در دبستان های منتخب کشور و نقش بخش خصوصی در رابطه با گسترش آموزش های آب؛ از محورهای مورد گفتگو در این میزگرد بود.

در بخش دیگری از این میزگرد، مولفه های برنامه ریزی و اجرای آموزش های رسمی و غیر رسمی آب در مدارس با توجه به تجارب این حوزه، بویژه طرح داناب، تبیین و مورد بحث قرار گرفت.

پرسش و پاسخ، بخش پایانی این میزگرد را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است کنفرانس بین المللی «آب و محیط زیست؛ آموزش و ظرفیت سازی» سیزدهم تا پانزدهم آذرماه، در دانشگاه تهران برگزار شد.

1480998315orig