English | پارسی

دیدار و تبادل تجربه با سازمان ها و مجموعه های پیشرو در عرصه ی ظرفیت سازی در بخش آب، از جمله برنامه ها و اهداف در دستور کار برنامه سفر تیم مدیریتی آبانگاه به آمریکای شمالی می باشد.

در این رابطه، برنامه ریزی گردید تا جلسه ای با یکی مدیر اجرایی بنیاد DROPONE، خانم Lynda Rey در دفتر مرکزی این مجموعه در شهر مونترال کانادا برگزار گردد. این بنیاد مجموعه ای غیرانتفاعی (Non Profit) بین المللی است که به امر ظرفیت سازی برای دستیابی به آب سالم می پردازد. حوزه اصلی فعالیت بنیاد ONE DROP آمریکای مرکزی، غرب آفریقا و هند می باشد.

حسب نتایج و دستاوردهای اقدامات، بنیاد مذکور تاکنون جوایز متعدد بین المللی از جمله جایزه آب برای زندگی سازمان ملل را دریافت کرده است.

 از جمله موارد مورد بحث در جلسه، راهبردهای دو مجموعه برای ظرفیت سازی اجتماعی بود که در این رابطه به تجربه طرح داناب در ایران، و راهبرد سه مرحله ای مجموعه ONE DROP با عنوان A (access)∙B (Behavior)∙C (Capital) اشاره گردید. گستردگی جامعه مخاطب سالانه طرح داناب (برابر ۳ میلیون دانش آموز) در مقایسه با کل جمعیت تحت پوشش برنامه های این بنیاد تاکنون (برابر ۱ میلیون نفر) از نقاط برجسته مورد توجه در این زمینه بود.

در پایان، گروه مهندسی اجتماعی آبانگاه و بنیاد ONE DROP بر تبادل بیشتر تجربیات و هم افزایی در جهت اهداف مشترک تاکید نمودند.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۲۷_۱۷-۲۴-۲۲