English | پارسی

تامین، تصفیه و توزیع آب شرب شهری، همچنین جمع آوری و تصفیه فاضلاب در بسیاری از نقاط دنیا از جمله در کشور کانادا بر عهده نهاد شهرداری می باشد. در نتیجه کنشگر اصلی حوزه آب شرب شهری در این مناطق شهرداری ها بوده و تصمیمات و استراتژی های اجرایی تحت استانداردها و اسناد کلان ملی در دپارتمان آب شهرداری دنبال می گردد.

بر پایه جایگاه مدیریت بخش آب شهری در شهر مونترال به عنوان بزرگترین شهر استان کبک و دومین کلانشهر اصلی کشور کانادا، در طول دوران اقامت مدیران آبانگاه در آمریکای شمالی، جلسه ای با سرکار خانم چنتل موریست؛ مدیر بخش آب شهرداری مونترال برگزار گردید. در طی این دیدار، اطلاعات ارزشمندی از چارچوب و استراتژی های مدیریت آب شهری و برنامه های پیش رو توسط خانم مورییته ارائه گردید و تجربیات و گزارشات ارزشمندی برای انتقال و الهام گیری در مدیریت آب ایران بدست آمد.

شهر مونترال در منطقه ای غنی از منابع آب واقع شده است و علی رغم عدم محدودیت در منابع آب موفق به کاهش چشم گیر سرانه مصرف آب در چند دهه گذشته گردیده است. آب شرب این شهر دارای بالاترین استانداردهای کیفی بوده و شهروندان از خدمات ارائه شده در این رابطه رضایت کافی دارند.

New Picture