English | پارسی

“گسترش روزافزون چالش های محیط زیستی و تبعات ناگوار آن ها” و “همزمان مسئله اشتغال و درآمد زایی” دو تهدید یا مشکل جدی امروز است. هدف گرفتن این دو به صورت همزمان، بر اساس روشی موثر و کارآمد، راهبردیست که در راه اندازی فرایند پرورش ایده های نوآورانه ،در هفته های اخیر توسط آبانگاه طراحی و دنبال شده است.

این فرایند بر اساس روشی که در مراکز نوآوری بزرگ جهان، از جمله District3 (مرکز نوآوری دانشگاه کنکوردیا مونترال کانادا) بکار گرفته می شود؛ بازطراحی شده و در فروردین ۹۷ و با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تمرکز بر نیازهای حوزه “آب و محیط زیست” آغاز گردید.

در گام نخست، کارگاه هایی در محل دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی، برگزار شد و در آن نزدیک به ۱۰ تیم با نحوه صورت بندی ایده خود، پرورش و راهکارهای اعتبار سنجی (Valid) آن آشنا شده و نسخه اولیه بوم کسب و کار(Canvas) خود را طراحی نمودند.

در گام های بعدی، طی مسیر BMV توسط تیم ها، در ۱۰ هفته پیش رو دنبال شده و تیم ها تلاش خواهند کرد تا ایده خود برای ایجاد استارت آپ مدنظر را آزمون و اعتباریابی کنند.