English | پارسی

انتشار کتاب انسان و محیط زیست به عنوان قله آموزش های محیط زیستی در سیستم آموزشی رسمی کشور، دستاورد مهمی در راستای افزایش سواد محیط زیستی بشمار می رود که نیازمند پشتیبانی و پیگیری مناسب در راستای پیاده سازی کارآمد و موثر است. متناسب با نوپا بودن کتاب مذکور در آموزش و پرورش؛ تدوین و تهیه محتوا و ابزار آموزشی تکمیلی برای دانش آموزان و مدرسان کتاب مذکور، نقش مهمی در استقرار موثرآن داشته و گام بلندی در راستای تحقق سرمایه اجتماعی هدف گذاری شده برای این کتاب به حساب می آید. جامعیت و جذابی ابزار آموزشی پشتیبان این کتاب، در کنار پوشش مسائل و مقتضیات بومی استان های متفاوت کشور پهناور ایران، نکته ای کلیدی است که در رابطه با موضوع این کتاب و هر بسته آموزشی پشتیبان آن، مورد نیاز است.

بر این اساس و در راستای تجربیات موفق گروه آبانگاه در جایگاه مشاورملی طرح “گسترش سواد آبی بر محوریت کتاب انسان و محیط زیست” که با حمایت شرکت مدیریت منابع آب ایران در سطح ملی و استانی در حال پیشبرد است و هدف از آن، پشتیبانی از درس اول کتاب انسان و زندگی (آب؛ سرچشمه زندگی) می باشد؛ آبانگاه با همکاری شرکت سرمد، در حال نیازسنجی، تدوین محتوا و تنظیم و تولید ابزار کمک آموزشی مناسب (در سطح ملی و استانی) برای دروس هفت گانه کتاب شامل سرفصل های آب، خاک، هوا، انرژی، زباله، تنوع زیستی و گردشگری محیط زیستی می باشد.

این بسته با حمایت سازمان محیط زیست کشور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، در تابستان سال ۹۸، مراحل نهایی شدن خود را طی خواهد کرد و امیدست در سال تحصیلی جدید (از مهر ۹۸)، کمک کار گسترش سواد محیط زیستی موثر در سراسر کشور باشد.