English | پارسی

نحوه تعامل صحیح و حفاظت از محیط زیست به منزله ی محیط زیستن تمامی جانداران بر روی زمین، محدود به خانه یا محیط های عمومی نشده و همه فضای پیرامونی ما از جمله محیط کار را نیز در بر می گیرد. در این میان برخی مشاغل نظیر حرفه هایی که در ارتباط مستقیم با تولید پسماندهای خاص (از جمله پسماندهای عفونی بیمارستانی) بوده و پتانسیل تخریب و پیامدهای زیست محیطی گسترده تری دارند، در اولویت بالاتری برای آموزش های محیط زیستی قرار می گیرند.

در همین رابطه با اعلام اشتیاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با نظارت اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، گروه آبانگاه اقدام به برگزاری دوره آموزشی “تاثیرات انسان بر محیط زیست” برای نمایندگان منتخبی از مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل برج سفید شهر مشهد نمود که ارزیابی اعلامی توسط نهاد مدعو (دانشگاه علوم پزشکی مشهد) نشان دهنده رضایت کامل ۹۵% شرکت کنندگان در برنامه از مباحث آموزشی ارائه شده است.

اکران فیلم مستند “سلطان تندوره” به کارگردانی آقای چهارراهی و با تمرکز بر آشتی با تنوع زیستی، از جمله بخش های دوره آموزشی مذکور بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد.