English | پارسی

پس از پربارشی های نسبی ابتدای سال ۹۸ و وقوع سیلاب های مخرب در چندین استان کشور، گروهی از صاحب نظران با حکم رئیس جمهور در پایان فروردین ماه، مامور تدوین گزارش ملی سیلاب و بررسی دلایل، ابعاد، آسیب شناسی شیوه مدیریت بحران و علاج بخشی و ارائه پیشنهادات برای ارتقاء سطح ایمنی در آینده شد. این هیات در قالب ۱۶ کارگروه با استفاده از توان استادان، پژوهشگران، متخصصان و صاحب‌نظرانکار خود را آغاز نموده و قرار است در ماه های پیش رو، گزارش خود را نهایی و منتشر سازد.

در همین راستا، به پیشنهاد جناب دکتر مرید، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کارگروه آموزش و مدیریت منابع انسانی این هیات و با حکم دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب، مهندس محمد جواد سمیعی از تیم آبانگاه، همکاری خود را با این هیات آغاز نموده است.

مهندس سمیعی، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت در سوانح طبیعی از دانشگاه تهران و از دست اندرکاران کلیدی پروژه های ملی بخش آموزش آب : “داناب” و “گسترش سواد آبی” در مشاور آبانگاه بوده و کتاب “راهنمای برنامه‌ریزی برای افزایش سواد آبی و محیط زیستی‏‫: درآمدی بر مفاهیم و رویکردها ” و مقاله علمی- پژوهشی “بررسی انواع روش های آموزش به نوجوانان در زمینه فرهنگ امداد و تعیین میزان اثربخشی آن ها ” را در کارنامه خود دارد.