English | پارسی

شعار «آب و انرژی» به عنوان شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران، دانشگاه سازمان ملل (UNU) و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) از طرف بخش آب سازمان ملل متحد، مسئولیت هماهنگی این روز را به عهده دارند.
هدف از انتخاب این شعار، تسهیل توسعه سیاست ها و چارچوب های میانبری است که بتواند پلی میان وزارتخانه ها و بخش ها ایجاد کرده و آنها را به سمت امنیت انرژی و استفاده پایدار آب در یک اقتصاد سبز سوق دهد.
سازمان ملل متحد که همکاری نزدیکی با کشورهای عضو و سایر ذینفعان مربوط دارد به طور جامع توجه خود را به ارتباط میان آب و انرژی، معطوف داشته است.
این توجه به ویژه برای بیان بی عدالتی ها در مورد صدها میلیون ها انسانی است که در محله های کثیف و مناطق روستایی فقیرنشین و بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم، بهداشت صحیح، خدمات مناسب غذا و انرژی، زندگی می کنند.

در این رابطه، گروه آبانگاه در تابستان ۱۳۹۱، با حمایت دفتر امور خانواده و زنان وزارت نیرو، طرحی را برای آموزش زنان روستایی در رابطه با مدیریت مصرف ذیل دو مقوله مرتبط با هم آب و انرژی تعریف و اجرا نموده است. توضیحات بیشتر در رابطه با این طرح را در بخش پروژه های این وب سایت می توانید ملاحظه کنید.