English | پارسی

جمعه ۲۷ دی ماه، هتل میثاق مشهد شاهد مراسم افتتاحیه دفتر محک در مشهد بود.
مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “ محک ” از سال ۱۳۷۰ در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر ۱۴ سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است و تاکنون توانسته است حمایت های خود را برای بیش از ۲۰۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان توسعه دهد.
مدیران آبانگاه در سال ۹۰ در جلسه ای در کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بانو سعیده قدس، بنیانگذار این موسسه آشنا شدند و از آن زمان تاکنون ارتباط و هم افزایی با این بانوی گرانقدر و همکارانشان در محک ادامه داشته است. از جمله محوری ترین ایده هایی که در ارتباط با ایشان، دنبال می شود؛ موضوع آموزش های پیشگیرانه از سرطان از طریق توسعه فرهنگ محیط زیستی است. فرهنگی که موجب خواهد شد تا ((نجات یافتگان از سرطان بیشتر شوند بی آنکه به آن مبتلا شوند.))
جمعه این هفته، ۲۷ دی ماه، در مراسم محک در مشهد که مدیران آبانگاه نیز آن در حضور به هم رسانده بودند، سرکار خانم قدس در بخشی از برنامه، ضمن اشاره به موضوع محیط زیست و مسائل حوزه آب، فعالیت های گروه آبانگاه را معرفی کوتاهی داشتند و از حاضران در برنامه خواستند تا به یاری گسترش این فرهنگ، بشتابند.
با آرزوی آنکه سرمایه اجتماعی درخوری برای گسترش فرهنگ پاسداشت از جهان زیستن، فراهم آید…